Styret

vegard 2.jpg

Vegard Egeberg

STYRELEDER

Vegard Egeberg har studert filmvitenskap ved NTNU. Nå selger han møbler på IKEA. Han har en forkjærlighet for svarte komedier, kammerspill og naturalistiske tablåer – og Tom Cruise.

Favorittregissører: Ruben Östlund, Dag Johan Haugerud,  Brad Bird, Jean-Pierre & Luc Dardenne

Favorittfilmer: Y tu mamá también, The Darjeeling Limited, Swiss Army Man, Kreuzweg

Renate Kroken

STYREMEDLEM

Utdannet filmviter fra NTNU, tilbringer dagene skinnelangs som overkonduktør i jernbanen, når hun ikke arrangerer events for internasjonale folk i Trondheim som ambassadør i InterNations. TV-serie-maraton-titter, hun er fast inventar på Kosmorama og Ramaskrik, med en forkjærlighet for å bli skremt av film selv om hun blir fryktelig redd.

Favorittregissører: David Fincher, Stanley Kubrick.

Favorittfilmer: Fight Club, What We Do in the Shadows,      Tante Pose, Diary of a Mad Black Woman – for å nevne noen.

344765415_611999534189949_7189437605678201131_n.jpg

Leni Terese Hansen

STYREMEDLEM

Senjaværingen Leni (hun/henne) har en mastergrad i Engelsk litteratur og kultur, og er utdannet lektor. Hun jobber som Vitenskapelig assistent i Engelsk litteratur på NTNU. Leni har en forkjærlighet for filmer som engasjerer hele følelsesspekteret, og spesielt filmer som er samfunnskritiske; som utforsker aspekter av menneskelig natur; eller som bryter etablerte grenser og forventninger. Ellers er Leni en interseksjonell feminist og en entusiastisk lesehest med stappfulle bokhyller og en altoppslukende avhengighet til iskaffe med vaniljesirup.

Favorittregissør: Hayao Miyazaki, Julia Ducournau,

Wong Kar-wai

Favorittfilmer: Howl’s Moving Castle, Chungking Express, House of Flying Daggers, Everything Everywhere All at Once,    Van Helsing (2004), Ringenes Herre-trilogien.

• Goodreads

Morten Helland

STYREMEDLEM

Freelance filmskaper som jobber mest med lyd, men liker også å skrive manus. Han prøver å se minst en film hver dag. Flere hvis han kan. Skriver musikk nesten hver dag (Når han ikke ser film). Og han har tydeligvis også en tendens til å se for mange filmer på festivaler etter å ha fått noen stygge brev fra kroppen og øynene sine uken etter.

Det har ikke noe å si hva slags sjanger en film er eller hvor den kommer fra. Liker han den, liker han den, men det er for det meste stil over substans.

Favorittregissører: Park Chan-Wook, Nakashima Tetsuya, Edgar Wright, Hélène Cattet & Bruno Forzani

Favorittfilmer: Oldboy (2003 såklart), Confessions, Me and Earl and the Dying Girl, Synecdoche New York, Let the Corpses Tan

Jan Arild Martinsen

STYREMEDLEM

Originalt fra Tønsberg. Studerer filmvitenskap ved NTNU. Har vært forelsket i film siden han fikk se Star Wars som 7-åring. Elsker å skrive om og diskutere film. Foretrekker ofte rik world building, det fantastiske og det dystopiske.

Favorittregissører: Denis Villeneuve, David Fincher, Joel & Ethan Coen, Quentin Tarantino, Ridley Scott, Alfonso Cuarón, Martin Scorsese, og mange fler.

Favorittfilmer: The Empire Strikes Back, The Exorcist, 12 Angry Men, Spotlight, Lord of the Rings-trilogien, og mange fler.

Kevin Brendan Martinez Murphy

STYREMEDLEM

Kevin har en Bachelor i engelsk og i filmvitenskap, og tar for øyeblikket en master i film- og medievitenskap ved NTNU. Han har ingen formeninger om hvilke sjangre eller type filmer som er bedre enn andre (dog han er kjent for å være dårlig anlagt til skrekkfilmer), men setter heller pris på filmer som skaper engasjement og inntrykk i han selv. Han koser seg like gjerne med en uhøytidelig komedie som han gjør med en dyster drama.

Favorittregissører: Quentin Tarantino, Wes Anderson, Patricio Guzmán

Favorittfilmer: Lord of the Rings-trilogien, Pain and Glory, Nostalgia for the Light, Good Will Hunting

alexb1_edited_edited.jpg

Alexander Bucsis

ØKONOMIANSVARLIG

Alexander er oppvokst mellom Norge, England og Canada. Han har vært filminteressert siden barndom, hvor han kunne skryte av en imponerende samling av VHS-kassetter. Som tenåring ble hans syn på, og interesse for film kraftig utvidet ved oppdagelse av The Criterion Collection, som introduserte han for navn som Ingmar Bergman, Jean-Luc Godard og Andrei Tarkovsky. Siden den tid har interessen for mere esoteriske og nisje filmer bare vokst, men han kan fortsatt finne glede i en god sjangerfilm eller dårlig B-film. Han er både utdannet og jobber innen økonomi.

Favorittregissører: Stanley Kubrick, Ingmar Bergman, Luis Buñuel, Michael Haneke, Paul Thomas Anderson, Aki Kaurismäki

Favorittfilmer: Persona, Eraserhead, Vivre Sa Vie, Mirror,  Berlin Alexanderplatz, Barry Lyndon, Come And See

jacob1_edited.jpg

Jacob Slaathaug Hansen

STYREMEDLEM

Jacob har en bachelor i filmvitenskap og studerer nå samfunnsøkonomi ved NTNU. Han har alltid fascinert seg over filmens evne til å fortelle historier, og har en forkjærlighet for det absurde, det surrealistiske og romantiske komedier.

Favorittregissører: Ruben Østlund, Charlie Kaufman, Luis Buñuel, Alex van Warmerdam

Favorittfilmer: Parasite, Baraka, A Clockwork Orange, Eternal Sunshine of the Spotless Mind