Black Cat, White Cat (1998)

ons. 20. sep.

Cinemateket Trondheim

Black Cat, White Cat (1998)

Opplev kaosets absurde komikk i Black Cat, White Cat – en film som har det meste fra humor, romantikk og sigøynermusikk!

Tid og sted

20. sep. 2023, 20:00 – 22:15

Cinemateket Trondheim, Kjøpmannsgata 48, 7011 Trondheim, Norge

Om arrangementet

Black Cat, White Cat er en romantisk komedie du sjeldent har sett maken til. Ikke bare forteller filmen om et romantisk forhold mellom to unge mennesker, men den er mest av alt utrolig morsom. Absurd humor og en modernistisk stil gjør dette til en av de mest fornøyelige filmene jeg har sett. Den kom ut i 1998 som regissør Emir Kusturicas «vanskelige» andre film etter gigantsuksessen Underground som vant gullpalmen i Cannes i 1995.

Musikken som blir brukt i filmen er i seg selv god nok grunn til å se den. Planen var tidligere at Black Cat, White Cat skulle være en dokumentar om sigøynermusikk, men ble heller til en fantastisk gledelig romantisk og humoristisk film. Musikken får en til å ville danse gjennom nesten hele filmvisningen!

2t4m Serbisk tale, norsk tekst

Kjøp billetter på TicketCo.

BLI MEDLEM I TRONDHEIM FILMKLUBB For å kunne se filmer i Trondheim Filmklubb, må man ha medlemskort. Medlemskortet koster 100 kr, og gjelder for et semester (vår/høst). Hvis du ikke har medlemskort for inneværende semester, velger du "Medlemskap inkl. billett" når du kjøper billett. Første filmklubbfilm er inkludert i prisen.

Kortet gjelder også i de fleste andre filmklubber tilknyttet Norsk filmklubbforbund, og gir deg i tillegg rabatt på Cinemateket Trondheims ordinære visninger.

Tapt kort erstattes ikke.

Del dette arrangementet