Mad God (2021)

ons. 01. mars

Cinemateket Trondheim

Mad God (2021)

Et stop-motion mesterstykke det har tatt 30 år å lage.

Tid og sted

01. mars 2023, 18:00 – 19:30

Cinemateket Trondheim, Kjøpmannsgata 48, 7011 Trondheim, Norway

Om arrangementet

Phil Tippett er en levende legende innen spesialeffekter i Hollywood, og har blant annet jobbet på Star Wars, Jurassic Park og Starship Troopers. Mad God er Tippett sitt personlige lidenskapsprosjekt, en stop-motion animasjonsfilm det har tatt ham 30 år å fullføre. Resultatet er et visuelt mesterstykke som åpent bærer sitt håndverk og årelang produksjon med stolthet, hvor hver figur og setting er omhyggelig realisert med fabelaktig detalj.

Mad God er en surrealistisk animasjonsfilm mer eller mindre fri for dialog, med paralleller til Dantes Inferno. En navnløs soldat ferdes nedover underverdenen, igjennom storslagne mekaniske mareritt, ødemarker arret av folkemord og krig, og blir etterhvert fanget i et kirurgisk torturkammer. Hver scene og setting er full av absurditet og symbolikk, åpen for tolkning.

Phil Tippett sitt livsverk, sitt store lidenskapsprosjekt, fortjener å bli sett på stort lerret med god lyd, hvor man kan fullstendig leve seg inn i marerittet, hvor tre tiår med håndverk får komme til sitt rette.

1t 24m Ingen tale, uten teks

Kjøp billetter

Medlemsbillett: 50 kr

Medlemskap inkl. billett: 100 kr

Er du medlem i Trondheim Filmklubb?

For å kunne se filmer i Trondheim Filmklubb, må man ha medlemskort. Medlemskortet koster 100 kr, og gjelder for et semester (vår/høst). Hvis du ikke har medlemskort for inneværende semester, velger du "Medlemskap inkl. billett" når du kjøper billett. Første filmklubbfilm er inkludert i prisen.

Kortet gjelder også i de fleste andre filmklubber tilknyttet Norsk filmklubbforbund, og gir deg i tillegg rabatt på Cinemateket Trondheims ordinære visninger.

Tapt kort erstattes ikke.

Del dette arrangementet